2008. december 9., kedd

Brokkolis zöldségek csípős öntettel

Gondolkoztam, vajon milyen nevet lehetne adni ennek az ételnek. Mivel főtt megfelelője nincs, és nem is saláta, nehéz dolgom volt. Talán hívhatnánk "Gitta kedvencé"-nek, de ez nem árul el róla semmit. Vagy mégis: a brokkoli a kedvencem. Hűvös délutánon nem is tudok ennél jobbat elképzelni magamnak, a szemcsés, ízletes zöldségek, és a csípős, édes-savanyú szósz kellően felmelegít!! Nem is húzom tovább az időt, íme itt a recept:

Brokkolis zöldségek csípős öntettel

1 fej brokkoli
1/2 piros kaliforniai paprika
1 kis lilahagyma
kevés petrezselyem
kis só (ezt csak a kedvetekért írtam ide, én só nélkül készítek mindent)

Öntet:
1 narancs leve+ 1/2 citrom leve
1 pohár őrölt szezámmag
1 kanál fehér miso
1 kicsi csípős szárított paprika, vagy chili por izlés szerint
1 kanál szójaszósz (elhagyható)

A zöldségeket aprítógépbe tesszük, és egész apróra daráljuk. Tányérra tesszük, és lelocsoljuk az öntettel.
Az öntethez a hozzávalókból sűrű masszát készítünk turmixgéppel. Ha szükséges, kevés vizet még adhatunk hozzá.

Tálalás: NAGYON FONTOS! Az első tányérra egy cakkos szélű sütemény szaggatóval szép kis formát készítettem, és rákanalaztam az öntetet. Ez látható fent a képen. Miután lefotóztam és megettem, már nem bíbelődtem a formázással, hanem csak azzal, hogy mielőbb felfaljam... és a második tányéron így nézett ki ez a mennyei eledel:


Ez már annyira nem címlapra való, de az íze ugyanaz volt!

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia Gitta, kepzeld megcsinaltam a brokkolis zoldsegedet a szezamos ontettel, nagyon jo lett!!! Bar maskor kicsit tobb csilit kell majd beletennem.
Koszi szepen a receptet!
Dori

Gitta írta...

Kedves Dóri!
Nagyon örülök, hogy sikerült, és neked is izlett.
Szerintem is minél csípősebb, annál jobb :)

puszi, Gitta