2009. február 16., hétfő

Cukkíni spagetti gombamártással

A megunhatatlan cukkíni spagetti! Nincs most itt igazán a szezonja, de én már nem bírtam tovább. Megvettem, elkészítettem. Nyáron lesz az igazi, paradicsomos, paprikás öntettel.
Most gombás, petrezselymes szószt készítettem hozzá, íme:


Cukkíni spagetti gombamártással
(2 személyre)
A tésztához:
2 kisebb cukkíni meghámozva
1 kiskanál só

A mártáshoz:
2 kanál napraforgó mag beáztatva
3 szép nagy gomba
1 kanál oliva olaj
2 kisebb fokhagyma gerezd
csipet só
csipet frissen őrölt bors
pár csepp citromlé
pici víz

A cukkínit vékony csíkokra vágjuk. Könnyű azt mondani, gondolnád. Háztartási boltban lehet kapni ezt a "csíkozó" kis eszközt, amivel én is elő szoktam állítani a nyers spagettit:
(itt a képen egy sárgarépán mutatom be a tudmányát)

Szóval, fogjuk ezt a speciális hámozó kést, és elkezdjük csíkozni vele a cukkínit. Minden egyes húzás után fordítunk rajta egyet, így egyenletesen szeljük le a húsát, míg végül csak a magja marad. Mindkét cukkíni megmaradt közepét félretesszük a mártáshoz.

A cukkíni csíkok ilyenkor így néznek ki:

Kicsit merev, friss, ropogós. (Én így jobban szeretem.)
Tegyünk rá egy kiskanál sót, és jól masszírozzuk bele. 10 perc múlva öntsük le róla a keletkezett folyadékot, majd öblítsük le róla a sót. Ekkor már jobban hasonlít a spagettire, így néz ki:

A mártáshoz pakoljunk mindent bele a turmixgépbe (a cukkíni megmaradt közepét is), és készítsünk belőle egy homogén, krémszerű mártást. Ízlés szerint lehet még borsot, citromot, fokhagymát, petrezselymet beletenni. Ráöntjük a spagettire, díszítjük még apróra vágott gombával, petrezselyemmel. Most én nem tettem, de meg lehet szórni egész vagy őrölt fenyőmaggal.
Jó étvágyat hozzá!

8 megjegyzés:

Edina írta...

Szia Gitta!

Mikor készítettem a nyers-partyra az ételeket, akkor döbbentem rá, milyen finom nyersen a cukkini, eddig eszembe sem jutott használni.
Ezt a receptet feltétlenül kipróbálom, nagyon guszta.
Mindjárt felteszek a blogra egy cukkini-krém receptet, nem tudom ismered-e, múlt héten próbáltam először, azóta is a kedvencünk a párommal.

Gitta írta...

Kíváncsian várom.

Unknown írta...

Szia Gitta
Mar holnap kiprobalom ezt a cukkini spagetti gombamartassal. Nagyon gusztan nez is ki. Köszönöm nagyon szepen. Nagyon sok ihletet meritek töled.
Hannoka

Ungvári Szilvia írta...

Szia Gitta!

Nyáron szinte naponta készitek ilyet, és ehhez hasonlót.

Mostanság a Sparban vett bio cukkíni volt az alapanyag, illetve kiáztatott savanyú káposzta is jó tészta helyett!

Remélem szombaton találkozunk:-)

Gitta írta...

Hannoka, örülök, hogy tudod hasznosítani az ötleteimet.
Szilvi!
Ez egy igazi nyári étel. Szerencsére nálunk is lehet kapni a Corában bio cukkínit, ezért is készítettem most.
Igen, találkozunk szombaton!

Unknown írta...

En mar keszitettem 'spagettit' gyalult zsenge tokbol is. Elotte nem kostoltam a tokot nyersen, de isteni az ize! Mondjuk erre inkabb kapros ontet illik szerintem.

Gitta írta...

Dóra, mindenféle öntetet ki lehet próbálni. Nyáron én is csináltam citromos-kapros öntetet. Nem volt rossz. :)
Igen, tök, cékla, sütőtök is lehet spagetti.
Ugye jössz szombaton?

Unknown írta...

Ma mar megcsinaltam a spagettit. Es nagyon jol sikerült, a parom is nagyon szerette. Köszönöm szepen!