2009. február 25., szerda

Dió kőrözött


Szilvi receptje következik: dióból készült kőrözött. Merész ötlet, de működik. Sokkal markánsabb íze van, mint a túróból készült kőrözöttnek, töményebb, finomabb. Nincs mese, ki kell próbálni. Jó sok hagymával, fűszerekkel. Szilvi naplójában itt olvashatjátok az eredetijét. Nézzetek körül ezen az oldalon is, vannak nyers receptek, édességek, ötletek.

Dió kőrözött

- beáztatott dió
- citromlé a savanyításhoz (mert a túró kicsit savanykás)
- vörös hagyma apróra vágva (most egy részét a húsdarálón ledaráltuk a dió után), zöldhagyma zöldje
- magyaros fűszerek az ízesítéshez (kömény, piros paprika, fekete bors, só)

A beáztatott dió ledarálható húsdarálón, vagy összeturmixolható. Az utóbbi esetben krémesebb lesz. Most vegyesen alkalmaztam.
Persze nem árt egy kritikus személy mellénk, aki segít az ízesítésben, és esetleg a hagymát is felvágja :-)

Elkészítettem itthon én is a dió kőrözöttet, aprítógépbe tettem a diót, így egy kicsit szemcsés maradt, nem annyira krémes, mint Szilvié volt. Jó sok lilahagymát tettem bele, és kicsit csípősre ízesítettem. A tegnapi uzsonnám ez volt:


Krékerre kentem, és paradicsommal, paprikával, lilahagymával ettem. Hát... szerintem fantasztikus volt.

4 megjegyzés:

Just an eejit írta...

Ez annyira jól néz ki,hogy már be is áztattam a diót:)

Gitta írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Gitta írta...

Az előző megjegyzést én írtam, valami badarság lett, azért töröltem.
Sheepskinn, hogy sikerült a dió kőrözött?

Unknown írta...

A diókörözöttet én "frisskenyéren", azaz tökből vágott szeleten ettem (friss, semleges ízű, kenyér helyett használom), kellemesen kiegyensúlyozta a körözött töménységét. : ) Egyik kedvenc ételem, köszönöm a receptet! : )