2009. február 23., hétfő

Kókuszos datolya golyók

Íme az első recept a potluck-ról.


Nagy sikere volt ennek az édességnek, melyet Bogi és Gábor hoztak. Boginak magának is van blogja, melyet itt találsz.

Kókuszos datolya golyók:
-datolya
-marék dió
-kókusz reszelék
-őrőlt fahéj
-őrőlt kardamon
-őrőlt szegfűszeg

Coco-date balls:
- date
- handful walnut
- coco chips
- ground cinnamon
- ground cardamom
- ground clove

Olyan kb 2 bögrényi datolyát beáztattam egy estére - előtte jól átmostam - majd az áztatóvizével együtt, meg most egy marék dióval, egy kiskanálnyi szegfűszeggel, fahéjjal és kardamommal összeturmixoltam. (Az áztatóvize éppen hogy csak ellepte. Ha túl vizes, az nem jó. Lehet, hogy a diót is érdemes lett volna beáztatni, de ez csak ilyen hirtelen ötlet volt, egyébként nem szoktam bele tenni.) Ekkor, ha igaz, kaptam egy jó krémes valamit. Ehhez adtam hozzá annyi kókuszreszeléket, hogy gombócolható legyen. Majd gombócoltam.

Soak the dates for a night, and blend with the walnut, cinnamon, cardamom and clove. Then add the coconut chips and roll little balls.

Szerintem remek, ízes vendégváró falatkák. A fűszerezéssel nagyot aratott nálam, harmonikus, nem túl édes, mégis kapós finomság volt.

Nincsenek megjegyzések: