2009. február 23., hétfő

Mogyorós-szilvalekváros golyók

Szilvi receptjét mutatom be most, ez is golyó formájú. Mivel a potluck-on az aszalt gyümölcsökről beszélgettünk, én kértem meg, hogy készítsen valamit aszalt szilvából. A végeredmény fantasztikus lett. Hozott aszalt szilvából készült szilvalekvárt is, és ezeket a gusztusos golyókat is.

És hogy miért jobb ez a szilvalekvár, mint a főtt? Mert ez nyers, élő. Tartalmazza mindazokat a vitaminokat, enzimeket, amiket a friss, élő szilva. És az íze... nem csak vetekszik a főtt szilvalekvárral, hanem simán kenterbe veri. Próbáljátok ki.

Szilvi a saját blogjában szentelt egy bejegyzést az aszalt szilva jótékony hatásáról, olvassátok el -ITT-.
Nézzétek meg a többi bejegyzést is, mert sok érdekes információt, ötletet, receptet találtok!



Fahéjas szilvalekvár és mogyorós golyó aszalt szilvából
Plum jam with cinnamon and prune-hazelnut balls

- aszalt szilva beáztatva, majd húsdarálón ledarálva
- fahéj
- darált török mogyoró szükség szerint

- prune soaked, then grinded
- cinnamon
- grinded hazelnut as need

A ledarált aszalt szilvát fahéjjal összekevertem, majd kétfelé osztottam. Az egyik részét meghagytam lekvárnak, a másik részéhez hozzákevertem a darált török mogyorót, és golyókat készítettem.

Nincsenek megjegyzések: