2009. március 5., csütörtök

Oliva burger

Burger vagy fasírt, ahogy tetszik. Kinézetre és ízre is nagyon figyelemre méltó. Egy korábbi bejegyzésben leírtam egy élő burger receptet, ez egy kicsit más.

Az oliva fasírt alapja tulajdonképpen a megmaradt oliva pástétom volt. Nem maradt sok, körülbelül 6-8 kisebb golyót készítettem belőle, és megaszaltam.
Az első próbálkozás sikerén felbuzdulva a potluck-ra oliva fasírtot készítettem, a szárított paradicsomot jól kiáztattam, és tettem még bele sárgarépa pépet (ami a gyümölcscentrifugázás után visszamaradt), így egy sokkal lazább, könnyebb ételt sikerült készíteni.


Hozzávalók:

1 csésze nyers oliva
1 csésze apróra vágott szárított paradicsom
1 csésze petrezselyem
½ csésze sárgarépa pép
1 csésze olajos mag (most ½ csésze kendermag, ¼ csésze beáztatott mandula, ¼ csésze beáztatott napraforgómag)
1/2 csésze csíráztatott hajdina
+
1/2 csésze csíráztatott hajdina

Aprítógépben masszává dolgozzuk a hozzávalókat. Só nem kell bele! A végén a félretett 1/2 csésze csíráztatott hajdinát is hozzákeverjük. Kis gombócokat formázunk belőle, és aszalógépben szárítjuk néhány órát. Akkor jó, ha kívül már száraz, de belül még lágy.


Salátával, valamilyen zöldséges szósszal remek főétel. Mindenevő barátaim ennyit mondtak rá: hmmmm.

Nincsenek megjegyzések: