2009. március 4., szerda

Olivás pástétom

Salátával, zöldségekkel komplett étel

A hűtőszekrényben már várta egy ideje a nyers olajbogyó, hogy kitaláljak valamit, és végre felhasználjam. Először pástétomot készítettem belőle, a hozzávalók mennyisége nem pontos, mivel folyton ízlelgettem, próbálgattam.

Így fest a dobozban

Hozzávalók:
2 csésze olajos mag (kendermag, mandula, napraforgómag tetszés szerinti arányban)
1 csésze nyers fekete olajbogyó
1 csésze aszalt paradicsom beáztatva
1/2 fej lilahagyma
Petrezselyem
1-2 gerezd fokhagyma
1-2 kanál csíráztatott hajdina

A hozzávalókat aprítógépben masszává keverjük.

Intenzív mediterrán íze lett, szerintem kicsit sós. Az olajbogyó és a szárított paradicsom is sós, legközelebb a paradicsomot jobban ki kell áztatni.

Krékerre kenve

A magokat körülbelül egyenlő arányban tettem bele, de alapvetően ez nem változtat az ízén.

Annyira tömény volt, hogy ezt a mennyiséget nem tudtam 2 napig sem megenni. A maradékot megaszaltam…

paprikába töltve

2 megjegyzés:

Horváth Ramóna írta...

Kedves Gitta! Egy kérdés: honnan tudom hogy nyers az olíva?

Gitta írta...

Nyers olivát hagyományos boltban sajnos nem lehet kapni. Nyers, ha rá van írva, hogy raw... Ez úgy nyers, hogy fermentált :) kezeletlenül nyersen nem fogyasztható.
Ez az én olivám nyers, fermentált és még ráadásul füstölt is volt... egy ismerősömtől kaptam, azóta sem láttam itthon, sajnos :(
Ha tud valaki, szóljon