2009. április 7., kedd

Majonézes medvehagyma saláta

Nyers magszósz tulajdonképpen a magokból készült majonéz. A sűrűségét te állíthatod be, ha mártogatni akarsz bele, akkor sűrűbbre csináld, ha salátára öntöd, akkor hígabbra, hogy jobban el tudjon keveredni a zöldségekkel.
Készítheted napraforgó magból, kesudióból, vagy hagyományos magyar dióból. A gyomsalátára napraforgó magból készült majonézt (magszószt) tettem.


Majonézes medvehagyma saláta

1 csésze kesudió (vagy napraforgó mag beáztatva)
1 fél citrom leve
1 pici só
1 pici édesítőszer (stévia)
1 kávéskanál fehér bors
1 kávéskanál fehér mustármag por
1 pici fokhagyma vagy snidling (opcionális)
1,3 csésze víz
(ez a mennyiség több tál salátára elég, nehogy egyszerre megedd!)

Medvehagyma, piros kaliforniai paprika

A hozzávalókból majonéz sűrűségű mártást turmixolunk.

Medvehagymát csíkokra vágtam:

majd piros kaliforniai paprikával és 1 kanál majonézzel összekevertem. Finomabb lett, mint amire számítottam. Pikáns a hagymától, ropogós a paprikától, és krémes a majonéztől... próbáld ki, kár lenne kihagyni...

4 megjegyzés:

Ungvári Szilvia írta...

Én is ilyesmit készítek, csak kevesebb szósszal, mert nekem ez már sok :-)

Gitta írta...

Igen, nekem is vigyázni kell, mert én sem bírom a sok magot. Most egy kicsit hígabbra csináltam, így jutott mindenhová, és mégsem volt zsíros. Ma még egy nagy adag csírát is mag-majonézzel ettem, teljesen rendben volt...

Ungvári Szilvia írta...

:-)

Én így vagyok a kőrözöttel.
Mint ahogy a receptben is írtam, én vízzel turmixolom, nem aprítógépben, mert az tényleg tömény lenne.

Ha lesz időm, kiszámolom, hogy jön ki a kalória vízzel turmixolás esetén!

Szió

UUUU írta...

Sziasztok!

Hogy ne nélkülözze senki a téli hónapokban sem a medvehagymát ajánlanék egy jó helyet ahol fagyasztva a levelet és sózva az aprított levelet meglehet vásárolni. Nézzétek meg a medvehagyma.eu oldalt.