2009. május 18., hétfő

Bodzavirágos limonádé

Itt a bodzavirágzás ideje!


Édesanyám csinált régen ilyenkor bodza szörpöt, jó sok cukorral, tartósítószerrel, lezárta üvegekbe, és még sokáig tudtuk inni a finom nyári italt.
Most Bogi (Szegedről) hívta fel a figyelmemet a bodzára, kedvet is kaptam, szombat reggel vettem a bio piacon egy csomag bodzavirágot, és elkészítettem a saját változatomat.
(Én nem vagyok "bespájzolós", ezért nem lett belőle szörp, hanem csak limonádé. Most van itt a szezonja, most isszuk.)

Bodzavirágos limonádé
5 bodza virág
1/2 bio citrom karikákra vágva
1/2 citrom leve
1-2 kanál agavé szirup vagy méz
2 liter víz

A virágokat folyóvízzel jól megmossuk, egy nagyobb kancsóba tesszük, leöntjük az édesített vízzel, a citromkarikákat a tetejére tesszük. Egy napig hagyjuk állni, majd leszűrjük. Behűtve fogyasztjuk.

A citrommal vigyázzunk, ha nem bio, nagyon meg kell mosni!

Az édesítés izlés szerinti, ha több szirupot, esetleg cukrot teszünk bele, akkor lehet később hígítani, ha kevesebbet, akkor pedig úgy ahogy van, fogyasztható.

2 megjegyzés:

Ágika írta...

Szia Gitta!
Eddig csak olvasgattam az oldalad, de most szeretnék egy lehetőséget leírni. A családom nagyon szereti a bodzaitalt, de a tartósított szörpöt nem. Egyik éven kitaláltam, hogy megszárítom a bodzavirágot, így egész évben bármikor tudtam italt készíteni ugyan úgy mint a frissből és a minősége éppen olyan. üdvözlettel: Ujcz Ági

Gitta írta...

Ági, nagyon köszönöm az ötletet! Sajnos itt már levirágzott a bodza, de jövőre ki fogom próbálni, és megszárítom a virágát.
Köszönöm még egyszer!
Gitta