2009. május 5., kedd

Epres-banános hajdinakása

Nagyon vártam már, hogy végre lehessen epret kapni. Már most a fejemben van vagy 8-10 ötlet, miket lehet készíteni friss eperből, íme az egyik.

Amióta felfedeztem a hajdina kását, azóta tudom, hogy eperrel nagyon finom lesz. És most kipróbáltam, és tényleg, fantasztikus. Az édesítés miatt tettem bele banánt, hogy ne kelljen semmilyen édesítőszert használni. A menta pedig egy plusz, szerintem nagyon megy hozzá.

Epres-banános hajdinakása
(ez egy jó nagy adag, vagy két kicsi)
1 csésze 1 napig csíráztatott hajdina (csak a világos hajdina jó lásd -itt-)
2 kanál kókuszchips
4-5 szem dió vagy paradió (elhagyható)
1 banán
20 dkg földieper
most fahéj helyett csipet vaníliát tettem bele
1 csésze víz (lehet picit több, az állagtól függően)
néhány levélke menta, eper, banán a díszítéshez

Az összes hozzávalót turmixgépben összedolgozzuk. Nekem nagy teljesítményű gépem van, mégis kellett neki legalább 1 perc, amíg a hajdinából sikerült teljesen sima pépet készíteni. Érdemes tovább a turmixgépben hagyni, hogy ne maradjon benne semmi darabos, és ne legyen olyan "lisztes" hatása.

Tipp: nem tudom melyik összetevő az oka, de ezt az ételt nem lehet eltenni, ezt azonnal el kell fogyasztani. Pár óra múlva furcsa mellékíze lesz, mintha elkezdene erjedni. Úgyhogy össze kell készíteni a hozzávalókat, és csak akkor összeturmixolni, amikor már kéznél van a gyereksereg, és készek az azonnali hajdina kása fogyasztásra!

Nincsenek megjegyzések: