2009. május 31., vasárnap

Képek a kertből

Egész szépen beindult a kertem. Van benne tavalyi sóska, torma jó nagy levelekkel, idén ültettem paradicsomot, uborkát, cukkínit.

A legbüszkébb a paradicsomokra vagyok, már van zöld paradicsom a bokron:

És ígéretes a többi bokor is, a sok virággal:


Gyümölcs is van, ribizli szép piros:


A málna még nem piros, de látszik már, hogy szép lesz:

A meggyfán nem lesz túl sok termés, a cseresznye meg még nagyon fiatalka, talán 2-3 év múlva beindul.

A fűszernövények is zöldellnek már, itt a rozmaring: (már több éves, jó nagy)


A mentát most ültettem, de a tavalyi mentám magjaiból is kelnek ki kis mentatövek, úgyhogy lesz idén több is:
A bazsalikomból kevés lesz 1 tő, abból venni kell még, mert sokat használom:


És egy teljesen új szerzemény: a leveles kel. Én is a "Nyers étel csodája" című könyvben olvastam róla először, addig azt sem tudtam, hogy létezik. Szerencsére a bio piacon volt egész télen, és most már van itthon is a kertemben. Kiemelkedően magas az ásványi anyag tartalma, a napi zöld turmixom alapja. A sóskával, mángolddal, spenóttal együtt teljes mértékben fedezik a nyári "zöld levél" szükségletemet.


Itt még elég picike, de ezt tegnap ültettem.

2 megjegyzés:

VOKinga írta...

Gitta, küldtem Neked én is egy sapit, bekukkantanál érte?

Gitta írta...

Anyamanya, köszönöm!
Gitta