2009. július 28., kedd

Cukkíni pesto


Két blogon is találtam mostanában cukkíni pesto receptet Garffykánál és Maxnál. Napok óta készülök, hogy elkészítsem én is, persze a teljesen nyers vegán változatot.
A fenti két receptet összegyúrtam, és egy kicsit még változtattam, kihagytam, hozzátettem, íme az én változatom:


Cukkíni pesto
3 kis cukkíni
4-5 gerezd fokhagyma
1 kisebb lilahagyma
néhány levél bazsalikom
néhány levélke petrezselyem
2 evőkanál frissen facsart citromlé
10 dkg tökmag (egy éjszakára beáztatva)
5 dkg fenyőmag (ez pont egy zacskó)
só, bors, chilli

A hozzávalókat feldaraboljuk, majd konyhai robotgépben (aprítógépben) morzsásra aprítjuk.

A fenyőmag kell bele, ad neki egy különleges, kicsit "füstös" ízt.

Olajat pedig nem tettem hozzá, lehet, hogy attól kicsit krémesebb lett volna, de a magok éppen elég olajat tartalmaznak, nem kell bele több. (a nyersevőket sokszor támadják azzal, hogy túl sok növényi zsíradékot, magokat, olajat fogyasztanak. Ha nyers ételeket készítetek, erre figyeljetek oda! )

A citrom nagyon kell bele, és nem csak bele, hanem mellé is kitűnő. Én héjastul szeretem.

Az eddig készített magpástétomoktól eltérően ez sokkal könnyebb, lazább, szinte frissítő. Lehet belőle bátran enni, nem fogja megülni a gyomrod. Ha nem használsz hagymát, akkor tegyél bele több zöld fűszert, petrezselymet, bazsalikomot, stb.


Hűtőszekrényben tárolva 1 hétig fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések: