2009. augusztus 17., hétfő

Cukkíni spagetti kendermagos pestóval

Szétnéztem ma, mi termett a kertben. Cukkíni, paradicsom, uborka, bazsalikom, görög bazsalikom. Mit lehet ebből összehozni gyorsan? A cukkíniből spagettit, a többi meg adja magát...


Cukkínis zöldség tál:
(3-4 személyre)
3 kisebb cukkíni
3 uborka
4 paradicsom
maroknyi görög bazsalikom

A cukkínit és az uborkát meghámoztam, a cukkínit csíkokra, az uborkát kockákra vágtam. A paradicsomot isfelkockáztam, majd az egészet jól összekevertem. A végén megszórtam apróra vágott bazsalikommal. Pár csepp olaj, pár csepp citromlé. Íme:

Ízre nem is volt rossz, de valami tartalmasabbra vágytam, ezért készítettem hozzá egy bazsalikomos pestot.

1 kis csésze kendermag
3 kanál frissen facsart citromlé + 1 vékony karika citrom héjastól
1 csésze (ezt nehéz így kimérni, de jó nagy marék) bazsalikom
2-3 gerezd fokhagyma
pici só
pici víz

A kendermag helyett használhatsz fenyőmagot vagy tökmagot, vagy felesben mindkettőt.
Az összes hozzávalót össze kell turmixolni, és a cukkínis keverékre önteni, jól átforgatni.

Ez így már teljesen komplett volt, finom és laktató. Elrágcsáltam hozzá néhány krékert, de szerintem magában is fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések: