2009. október 20., kedd

Kendermag puding



Hát igen, a finom dolgok néha nem annyira egészségesek. A következő édesség nagyon finom, de sajnos az ételtársítás szabályainak nem felel meg, egyszerre szerepel benne olajos mag és édes gyümölcs, így nem ajánlom minden napi fogyasztásra. De annyira különleges íze van, hogy egyszer (havonta egyszer) mindenképpen el kell készíteni.

Hozzávalók 2 személyre :
1 csésze hántolt, nyers kendermag (ha nincs kendermagot, próbáld ki kesudióval)
2 banán
3-4 szem datolya
vanília por
víz
1 kanál aszalt meggy



A kendermagot simára turmixoljuk a banánnal, vízzel, datolyával, hogy egy sűrű, krémszerű állagot kapjunk. Ízesítjük vaníliával, esetleg fahéjjal, ahogy tetszik. Ha nem találod elég édesnek, tehetsz bele még agavé szirupot, vagy stéviát. Én itt álltam meg, mert úgy éreztem, hogy ez így túl tömény, édes. Gondolkoztam, mit tegyek még bele, talán citromlét? Héjastul? Biztos azzal is finom, aztán eszembe jutott az aszalt meggy, amit még a nyáron aszaltam, és még mindig ott vár a hűtőben, hogy elhasználjam.

Egy kis maroknyit dobtam a turmixgépbe, majd már csak pulzáló funkcióval, hogy ne csapja szét teljesen a meggyet, hanem apró kis darabok maradjanak benne. Még a tetejére is tettem néhányat szétvágva. Az eredmény kiváló lett: Krémes, édes alap, és időnként a savanykás meggyre olyan jól rá lehet harapni... hmmm.

Ha nincs kendermagod próbáld ki kesudióval, a meggy helyett apróra vágott citrom karikákat is használhatsz. Persze héjastul!

Nincsenek megjegyzések: