2009. október 21., szerda

Magos energia szelet



Már régóta terveztem újra édes kekszet készíteni, most állt össze minden hozzá. Hiányoznak a nyári gyümölcsök, és az édes ízeket így próbálom pótolni.
A végeredmény szerintem jó lett, omlós, édes, kicsit ropogós, nagyon magos cucc.


Hozzávalók:
1 csésze csíráztatott hajdina
1/2 csésze napraforgó mag 1 éjszakára beáztatva
1/2 csésze tökmag 1 éjszakára beáztatva
1/2 csésze mandula 1 éjszakára beáztatva
1/2 csésze dió 1 éjszakára beáztatva
1/2 csésze kendermag pár órára beáztatva
1 kanál sárga lenmag beáztatva
1 csésze áztatott, darabolt datolya és mazsola keveréke (kb. fele-fele arányban)
1 kanál méz

Jó ez a kép, olyan, mintha apró kavicsok lennének benne...

Először a magokat tettem az aprítógépbe. Addig kell keverni, amíg még nem lesz pépes, de már nagy darabokat sem látsz benne. Ezután beleteheted a szárított gyümölcsöket is, és a hajdinát is. Ekkor már csak pulzáló funkcióval, már csak összedolgozni kell.
A sárga lenmagot be kell áztatni fél órára, és a legvégén hozzátenni. Valamennyire ez fogja majd össze a darabos magokat.

Aszalógép tálcájára kiterítettem, és egy éjszaka alatt megszáradt. Ollóval felvágtam, és már lehetett is enni. Néhány alma szelettel jó kis vacsora, de munkában életmentő lehet, ha egyfolytában megbeszélésen ülök, és oly messze még az ebéd, vagy vacsora!



Kicsit túl magos lett, legközelebb több gyümölcsöt, és kevesebb magot teszek bele.

1 megjegyzés:

MGL írta...

Nekem nagyon tetszik-pont jól magos nekem:)