2009. október 1., csütörtök

Mini pizza hajdina kenyéren

Ez volt ma az ebédem (na jó, ma szombat van, de ez a bejegyzés majd valamikor a héten fog megjelenni...):

Ez csak annyiban pizza, hogy egy kerek aszalt lapra tettem rá mindenfélét. Nem volt igazából megtervezve, inkább az számított, hogy mi van itthon a hűtőben. Így történt, hogy bár a lecsó- szószt frissen kavartam, még így is elkészült, míg a család többi tagjának sült a sütőben a hagyományos sajtos pizza.


Az alap a nemrég leírt hajdina ropogós volt, kerekre vágtam, és rákentem a lecsó-szószt. Erre jött a kedvencem, az aszalt hagyma és a mustáros majonéz. A kertben még találtam néhány szép levélke petrezselymet, ízre is ment hozzá, de így még szebb lett. Ja, és a kihagyhatatlan aszalt csíráztatott hajdina! Olyan jó volt ráharapni, roppant a fogam alatt!

Édes-csípős lecsó-szósz:
1 piros kaliforniai paprika
1 paradicsom
2 fél aszalt paradicsom
1 pici alma
1-2 szál újhagyma
1 feldarabolt datolya (lehet 2 is)
pici só, pici citromlé
morzsolt kakukkfű
pici chilli por (elhagyható, de ettől valami nagyon finom lesz)


A hozzávalókat simára keverjük turmixgéppel. Ez az adag 3 mini pizzára elég.


Az alap alapvetően ropogós, kemény. A krémes szósz felpuhította, és így lehetett kultúráltan, késsel, villával enni.


És ugyanaz az alap, ugyanaz a szósz, csak még a hagyma alá bekerült egy madársaláta réteg, és a majonéz elfogyott. (ez a hétfői vacsorám volt):

Nincsenek megjegyzések: