2009. október 24., szombat

Zöld palacsinta újra


Klári ötlete alapján fogtam hozzá ehhez a zöld palacsintához, és mondhatom, szerintem sokkal finomabb lett, mint az én régi sós palacsinta változatom. Sokkal puhább, vékonyabb, hajlékonyabb lett, mint az én eredeti receptem alapján készített darab. Nem lett annyira vékony, mint Klárinak, mert én tettem bele kendermagot is, de nekem ez így most pont megfelelt!

Hozzávalók:
1 nagyobb cukkíni (feldarabolva kb 4 csésze)
6-8 levél bazsalikom
1 gerezd fokhagyma
2 kanál oliva olaj
2 kanál citromlé
1 kanál szójaszósz
1/2 csésze sárga lenmag megőrölve
2 kanál nyers, hántolt kendermag

A lenmag kivételével mindent beletettem a turmixgépbe, és simára kevertem. Kiöntöttem egy tálba, és az őrölt sárga lenmagot, valamint a kendermagot is hozzákevertem. Aszalógép tapadómentes lapjára terítettem, és egy éjszaka alatt szárítottam. Reggelre nem lett teljesen száraz, de még épp hajlítható, rugalmas.


Így:


A töltelék teljesen hétköznapi saláta volt: saláta, paradicsom, paprika, lilahagyma egy kis szójaszószos, citromlés öntettel.

A szósz a tetején pedig a tegnapról maradt pizza öntet, paradicsom, szárított paradicsom, oliva olaj, bazsalikom keveréke:

Ez volt a mai ebédem. Ajánlom mindenkinek. Jó étvágyat.

1 megjegyzés:

pmiki írta...

Gitta írhatnál néhány szót a konyhai eszközökről.
Milyen gépeket használsz, mik váltak be.
Ezeket leírhatnád egy postban.