2009. november 21., szombat

Brokkoli tál és variációi

Ez a brokkolis egytálétel, amit vittem a potluck-ra, már szerepel - ITT - a blogon. Mégis úgy érzem, hogy olyan jól sikerült (akik ott voltak, megerősíthetik az állításomat), hogy érdemes még egyszer, itt is hivatkozni rá.

Így nézett ki a brokkoli, paprika, édes hagyma egy kis szójaszósszal meglocsolva, még a magszószos öntet előtt

Mostanában, mondjuk minden másnap ezt eszem, hol brokkolival, hol karfiollal. Cukkínivel, vagy karalábéval, sárgarépával vagy újhagymával. Variálom a zöldségeket, és variálom a magszószt. Hol kesudió az alap, hogy normál dió vagy tökmag, vagy vegyesen. Nem lehet megúnni.
És így nézett ki már a potluck-on, kesudiós-diós magszósszal:

Biztosan el tudjátok képzelni, kívül lágy és krémes, belül friss és ropogós. A szósz kellemesen fűszeres, a zöldségek pedig az eredeti ízüket mutatják, az összhang tökéletes.

Zöldségek:
1/2 brokkoli
1 piros kaliforniai paprika
1 fehér hagyma
(de lehet karfiol, karalábé, cukkíni, káposzta, sárgarépa, zeller, újhagyma, stb...)
1 kanál szójaszósz, pár csepp olaj

Szósz:
1 csésze kesudió és magyar dió keveréke (vagy bármilyen olajos mag, amit szeretsz)
1 csésze tiszta víz
1/2 sárgarépa (ha kihagyod, akkor egy pici édesítőszert tegyél bele)
1 kanál citromlé
fűszerek: só, paprika, bors, fokhagyma, kömény (vagy kész fűszerkeverék)

A potluck-ra készen kapható fűszerkeveréket használtam, az IZ-TÁR márkanevű "sült csirke" elnevezésűt. (nem tartalmaz tartósítót és mesterséges anyagokat...) Volt egy kis ellenérzésem a neve miatt, de annyira jól összeválogatott, és harmonikus ízhatású fűszerkeverék, hogy bátran ajánlom mindenkinek!

A zöldségeket összevágtam, meglocsoltam egy kanál szójaszósszal, és egy kevés oliva olajjal, kézzel jól beledolgoztam. A szószhoz valókat turmixgépben simára kevertem, majd ráöntöttem a szószt a zöldségekre. Nagyon egyszerű.
Hétköznapra ajánlom: este elkészíted az öntetet, ez a mennyiség 2-3 adag zöldségre elég. Reggel frissen összevágsz 1 adagnyi zöldséget, ráöntöd a szószt, és már mehetsz is vele munkába. Kitűnő ebéd.

Nincsenek megjegyzések: