2009. november 4., szerda

Gyömbéres brokkoli saláta

Gyors vacsora: megnéztem mi van itthon, és mivel nagyon éhes voltam, feltámadt a kreativitásom...


Először volt a brokkoli... mostanában csak úgy magában ettem, de ez most egy kicsit más...

Hozzávalók (2 személyre)
1/2 fej brokkoli
1/2 kaliforniai paprika (vagy kápia paprika)
1/2 fej fehér hagyma

1 kanál citromlé
1 teáskanál oliva olaj
1/4 avokádó (ez elhagyható, ha elkészíted a szószt, akkor nem szükséges)
pici só (szójaszósz)

1 csésze szezámmag
1 narancs leve
1 kanál miso
1 kávéskanál méz (vagy más édesítőszer)
1 pici darab gyömbér
pici só (szójaszósz)

A zöldségeket egészen apró darabokra vágtam, a paprikát és a hagymát szálasra, csíkokra.

Meglocsoltam oliva olajjal és citromlével, és belemasszíroztam egy szelet avokádót. Már így is ehető volt, ezt látjátok az első képen.

Nem volt rossz, de én még krémesebbre vágytam. Ezért készítettem egy édes szószt szezámmagból. A hozzávalókat beletettem a turmixgépbe, és egy szép sima masszát készítettem. Ezzel meglocsolva már igazán elégedett voltam...


Jól összekevertem, és már ehettem is:


Már tudjátok is mit fogok írni: egyrészt selymes, krémes, másrészt friss, ropogós... egyszerre édes-gyömbéres, ugyanakkor markáns brokkoli-hagymás... próbáljátok csak ki!

2 megjegyzés:

Ungvári Szilvia írta...

Ez a gyömbéres szósz megragadta fantáziámat :-)

Köszönöm a meghívást a nyersétel blogba!

Szép napot!

Gitta írta...

Szilvi, lehet napraforgó magból is csinálni, és miso-t ki lehet hagyni, úgy is finom. Ha nem teszel bele misot, akkor egy pici citromlé, só, és édesítőszernek pár csepp stévia kell bele!