2009. november 1., vasárnap

Gyümölcsös-csokis dió gombócok VKF XXIX./1


Gombócolok...
Amúgy is régóta készültem már Nóra kedvenc magos-gyümölcsös gombócát elkészíteni, most pedig hozzá is láttam...

Nem szaporítom a szót, az alaprecept nagyon egyszerű: végy valamilyen olajos magot (legjobb a dió, kesudió, mandula), áztasd be, majd daráld le. Aztán végy bármilyen aszalt és/vagy friss gyümölcsöt, ebből is készíts nyersen masszát, majd keverd össze a diós-magos cuccal. Az így kapott tésztából készíts golyókat, forgasd meg csokiban, vagy kókuszreszelékben, vagy apró magokban, stb, és már fogyaszthatod is.

A pontos recept:
1/2 csésze beáztatott dió
1/2 csésze kesudió
1/2 csésze aszalt sárgabarack beáztatva, jól lecsepegtetve
1 alma
1 banán
1 kanál méz (vagy bármilyen édesítőszer, de akár el is hagyható, mert a gyümölcsök édesek)
csipet fahéj

A diókat aprítógépben morzsásra aprítottam. A gyümölcsökből turmixgépben sűrű pépet készítettem, majd összekevertem a magokkal. (egy hasonló, datolyás receptet találsz - ITT -)


Sok aprócska golyót formáztam belőle, így még a gyerekeknek is 1 gombóc = 1 falat, és nagyon bejön.

Ezután készült el a csoki. Olvaszthatsz fel kész csokoládét is, de készíthetsz magad is kakaóvajból, kakaóporból, édesítőszerrel.

A golyókat egyenként belemerítettem a folyékony csokoládéba, megvártam, míg kihűlnek, aztán tényérra raktam.
Egészséges, nyers, nem tartalmaz sem lisztet, sem cukrot.

Nincsenek megjegyzések: