2009. november 5., csütörtök

Nyers gyümölcsrizs

Régebben szerettem a gyümölcsrizs főzött változatát, de eeeeez.... nagyon finom lett! Biztosan megváltozott már az ízlésem, és mást tartok finomnak, mint régebben, de ez nagyon bejött. És érdekes módon, bár együtt szerepel benne az olajos mag a gyümölccsel, nálam semmilyen emésztési problémát nem okozott.


A rizs cukkíniből van (lehet tökből is), aprítóban lehet morzsás állagúra darabolni. most viszont késsel vágtam egészen apró kis kockákra. Az aprítógép roncsolja a szerkezetét, vigyázni kell, nehogy pépet csináljon belőle. Így viszont helyes kis ropogós "rizs-szemek" lettek.

Története nincs ennek a könnyű vacsorának, kitaláltam, megcsináltam, megettem...

Hozzávalók:
1 közepes cukkíni meghámozva, apró (rizsszem méretű) darabokra vágva
aszalt gyümölcsök: darabolt aszalt sárgabarack, aszalt meggy, aszalt földieper, mazsola
friss gyümölcsök: 1 db alma egészen pici gyufaszálnyi darabra vágva, pár szem szőlő

Öntet:
2 marék kesudió (szerintem mandula is jó)
1 fél pohár víz
1 kanál méz
1-2 kiskanál citromlé
1 csipet fahéj, vanília por

Minden hozzávalót apró darabra vágunk, tálba tesszük:


Az öntet hozzávalóit turmixgépbe tesszük, és elkészítjük a "tejet". Először a kesudió felével krémesre, teljesen simára keverjük, aztán beletesszük a másik felét is, azzal már csak "éppenhogy" keverjük. Jó ötlet a kesudiót kicsit darabosra hagyni, mert evés közben olyan nagyon jó ráharapni :)

Ráöntjük a gyümölcsös rizsre:


Jól összekeverjük, és megesszük!

Lehet, hogy legközelebb több édes gyümölcsöt pl datolyát teszek bele, a szószba viszont kevesebb mézet.

Nincsenek megjegyzések: