2009. november 28., szombat

Szendvics uzsonnára


Itt vannak a fázós napok, én is egyre többször áztatok be hajdinát, hogy két nap múlva, ha kicsírázik, valami finomat készítsek belőle. A kedvencek a gyümölcsös hajdina kása, és a fűszeres kolbászkrém.

Most is kolbászkrém volt, egy kicsit másképp... (szinte sosem elégszem meg azzal, ami eddig volt, mindig ki kell találnom valami újat!)

A hajdinából finom pástétomot készítettem:

4 csésze csíráztatott hajdina
1 evőkanál tökmagolaj
3 gerezd fokhagyma
kevés víz

2 csésze őrölt (előtte beáztatott és megszárított) tökmag
fűszerek: só, bors, pirospaprika, őrölt kömény

1/2 kaliforniai paprika apróra vágva
1 fej fehér, édes hagyma apróra vágva
1/2 csokor petrezselyem apróra vágva

A hajdinát kevés vízzel, fokhagymával és a tökmagolajjal turmixgépben simára kevertem. Kiöntöttem tálba, majd hozzákevertem az őrölt tökmagot és a fűszereket. Mindig kell kóstolni, hogy elég ízes-e, ezért nem is írtam mennyiségeket.
Jól kikevertem, majd hozzáadtam a színes, ízes zöldségeket. Megkóstoltam, és bizony elégedett voltam, mert a jó kis ropogós zöldség darabkák jól feldobták a pástétomot! Lehetett volna még retket, uborkát, zellerszárat is beletenni, legközelebb azok jönnek :).

A következő ötlet a kenyér volt, egy tálcányi hajdina ropogós kenyeret ollóval négyfelé vágtam, és szépen közé kentem a pástétomot. Igaz, hogy csak három szeletet használtam fel, néggyel túl magas lett volna.

Paradicsommal, petrezselyemmel, csírákkal díszítettem.

Néhány órát kellett hagyni állni, hogy a kenyér felpuhuljon, de megérte várni, mert nagyon finom lett.


Nincsenek megjegyzések: