2009. november 1., vasárnap

Zöldséges dió gombócok VKF XXIX./2


Régen készítettem már nyers fasírtot, így most ez a VKF gombócolós felhívás jól jött, tudom már mi lesz a mai ebéd.

Itt is van alaprecept: Végy egy rész olajos magot, (pl diót, mandulát, tökmagot, makadámia diót, stb) és áztasd be legalább egy éjszakára, majd daráld le. Végy egy rész zöldséget, (pl sárgarépát, hagymát, paradicsomot, szárított paradicsomot, olajbogyót, paprikát, zellert, káposztát, persze nem mindet...), reszeld le, és keverd hozzá a diós masszához. Ezután ízesítsd, magyarosan, vagy olaszosan, vagy esetleg keleti fűszerekkel... Készíts belőle gombócokat, forgasd meg őrölt szezámmagban, vagy napraforgó magban, (vagy hagyd csak úgy) és már lehet is fogyasztani sok sok zöld salátával.
Ez az alaprecept jó sok variációra ad lehetőséget. Amikor ilyen magos golyókat készítek, általában az vezérel, hogy mi van itthon, és hogy milyen ízesítéshez van éppen kedvem. Most egy kicsit fáztam, így előkerült a chilli is :)

A mai recept:
1 csésze beáztatott dió
1/2 csésze beáztatott tökmag
1 szál sárgarépa
1 kanál beáztatott, szárított paradicsom (áztatólé nélkül)
1 szál zellerszár
só (szójaszósz)
pirospaprika, pár levélke petrezselyem, őrölt bors, őrölt kömény, pici chilli

1/2 kaliforniai paprika késsel kis kockákra vágva
2 kanálnyi apróra vágott uborka


A hozzávalókat aprítógépbe tettem, masszát készítettem belőle. Az ízesítés magyaros lett, nem sajnáltam a fűszereket. A kaliforniai paprikát és az uborkát késsel vágtam apró darabokra, és ezt a legvégén kevertem hozzá, így evés közben olyan jól rá lehet harapni a roppanós zöldségre. Pár órára be is lehet tenni az aszalógépbe, de nem fontos, lehet azonnal is enni.

Színes, friss salátával, brokkolival, mangó csatnival tálaltam.

1 megjegyzés:

Edó írta...

Hu,ha ranezek is tiz evet fiatalodok!:)Kivancsi lennek mennyire izlene nekem,remek lehet ilyent enni!