2010. március 27., szombat

Medvehagyma pástétom

Javában itt a medvehagyma szezon, most vegyétek, most készítsétek a medvehagymás ételeket, mert nagyon egészséges. A medvehagyma vérnyomáscsökkentő hatású, lassítja a koleszterin lerakódások kialakulását az érfalban, javítja a végtagok keringését. Csökkenti a vérzsír szintet, a benne található C vitaminnak köszönhetően javítja a szervezet ellenálló képességét.


Csak nyersen ajánlom! Főzéssel elpárolog mindaz a hatalmas gyógyerő, ami a medvehagymában van.
Pestót készítettem belőle, ez a legnépszerűbb módja a felhasználásának.


Hozzávalók:
1 kis csomag medvehagyma
1 evőkanál tökmag beáztatva
1 evőkanál fenyőmag (elhagyható)
2 evőkanál csíráztatott hajdina
1 mokkáskanál só
1 teáskanál citromlé
1 teáskanál tökmagolaj

Aprítógépbe tesszük a hozzávalókat, és egy nem túl homogén masszát készítünk. Időnként le kell kaparni az edény faláról a ráragadt pástétomot, mert ilyenkor a kés csak úgy forog magában. Ha már úgy látod, hogy elég krémes, kiveheted, készen is van.


Egy kerek alakú céklás-répás krékert megkentem a pástétommal,

szórtam rá piros kaliforniai paprikát, jól megraktam zöldségekkel és csírákkal, és ez volt ma az ebédem. Ahogy így elnézem ezen a fotón, a medvahagyma pesto nem is látszik ki!

Jól eloszlott a kenyéren, nem volt annyira tömény. Viszont jól lehetett érezni a medvehagyma élénk, zöld hagymaízét.

3 megjegyzés:

Szamóca írta...

De jó kis recept!
Én is nagyon szeretem a medvehagymát, mikor szezonja van éjjel-nappal ezt eszem, de pástétomot még sosem készítettem belőle. Na, majd most! :-)

klarkat írta...

Jó ötlet, ha sikerül beszereznem, kipróbálom:-) Jó az új profilképed! Ez alapján már könnyen felismerhető vagy:-)

Gitta írta...

Szamóca, a medvehagyma nekem is nagy kedvencem. Eredménye: folyamatosan hagymaszagom van. Remélem egész évre sikerül feltöltekeznem a benne található csodálatos hatóanyagokból.

Klári, mások is mondták már, hogy nem hasonlítok a profilképemre, pedig az is én vagyok. Ma csináltunk néhány új képet rólam újságba, meg a Világközepére is küldenem kellett, és gondoltam lecserélem ezt a képet is.