2010. április 19., hétfő

Potluck lesz szombaton! április 24. délután 3 órakor

Április 24-én ismét potluck lesz!


Mi a potluck lényege?
Minden résztvevő hoz valamilyen otthon, saját kezűleg készített ételt, (erre a potluck-ra növényi, élő ételt), és azt közösen elfogyasztjuk. Hozzatok evőeszközt, kanalat, villát, tányért, poharat, hogy a házigazdának ne kelljen annyit mosogatni. Lesz eldobható tányér is, de azzal is védjük a környezetünket, hogy nem termelünk szemetet!

A teremért fizetni kell, fejenként 1000 forint a belépő!

A potluck szabályai - ITT - !

Zsanett ma megkérdezte tőlem, hogy ezzel az összejövetellel mi a célom. Először nem is értettem a kérdést. Aztán ezt válaszoltam: Annak idején, amikor elolvastam a "Nyers étel csodája" című könyvet, elhatároztam, hogy én is így fogok táplálkozni, megpróbálok én is minden zöldséget, gyümölcsöt nyersen enni. Egész nap. Nagyon nehéz dolgom volt. Mit? Hogyan? Mivel? A mindennapi életben nagyon nehéz volt a megvalósítás. Arra is emlékszem, hogy nagyon egyedül voltam. Nem volt senki, akit felhívhattam volna, hogy "szia, vettem egy szép fej brokkolit, most mit csináljak vele? azon kívül, hogy elrágcsálom, vagy zöldséglét csinálok belőle, nincs valami jó ötleted?"
Később pedig, amikor meg már finom ételeket készítettem, az hiányzott, hogy valaki bátorítson: "igen, ez tényleg jó, áruld el hogyan csináltad!"

Ezek az összejövetelek azért vannak, hogy aki nem tud, az tudjon kérdezni, aki meg tud már valamit, az meg tudja azt a valamit mutatni, és tudjon válaszolni. Jó érzés segíteni egymást.

Azt szeretném, hogy TI ne legyetek annyira egyedül, mint ahogy én voltam. Azt szeretném, hogy a kezdők bátorítást kapjanak az induláshoz, a jó úton haladók pedig erősítést az úton maradáshoz. A lelkiek mellett pedig ott vannak a hozott finomabbnál finomabb élő ételek, amik sziporkázó erőt és szépséget nyújtanak számunkra.

Amikor elkezdtem ezzel az életmóddal foglalkozni, sokan néztek bolondnak. Mindenkinek el kellett volna magyarázni a növények gyógyerejét, az enzimek lényegét, és a pH értékeket. De itt, egy ilyen összejövetelen mindannyian egy nyelvet beszélünk, nem kell magyarázkodni, és főleg senki nem nézi marslakónak az embert, hiszen itt mindannyian hasonlóan gondolkozunk.

Sokszor hallottam már, hogy "nagyon kezdő vagyok én még, nem megyek el a potluckra, mert nem tudok még olyan varázslatokat készíteni, mint ti." De nem is kell. A legtöbbször a legegyszerűbb ételek hiányoznak, egy egyszerű zöldsaláta, vagy gyümölcssaláta. Ha csak azért nem jönnél, mert félsz, hogy nem tudsz élő ételt hozni, hívj fel, és segítek!

Tudom, hogy sokan vagyunk, sokan vagytok. Gyertek, és beszélgessünk egy jót!

Az majdnem lemaradt, hogy aki szeretne jönni, jelentkezzen nálam: gitta@wisoft.hu és megírom a pontos helyszínt!
Hívhattok is: 30-98-48-931

Nincsenek megjegyzések: