2010. május 16., vasárnap

Böjti napló III.

5., 6., 7. nap

Összefolynak a napok. Az ötödik naptól szűnt meg szinte minden éhségérzet, és átvette helyét a könnyed felszabadult érzés!

Csaba: 'Lányom szerint 5 nap után a mozgásom sokkal "ruganyosabb" lett.
A tisztítókúra első napján semmi különös, néha nincs időm enni; ezt megszoktam. Este a (az ilyenkor) szokásos, kellemetlen, "enni kellett volna" érzés volt.
2. Nap reggel határozott, és kényszerítő éhség-érzet volt, amíg meg-nem ittam a 1.5 dl zöldség-lét. Tartottam magam a "napi 5*1.5dl"-hez. Estére úgy éreztem magam, mint egy szerencsétlen, aki nem ehet.
3. naptól módszert váltottam; akkor ittam 2 "finom, lassú, jól megélt" kortyot a léből, amikor éhséget éreztem (az éhség 2-3 perc alatt múlik el).
3. nap este ugyan szerettem volna kinyitni a hűtőt, de -belegondolva, hogy sajtot, vagy a hideg rántott-húst, vagy a halat venném ki belőle- egyik sem kellett.
4. és 5. nap elröppent, jól voltam, nem kellett semmi, amit nem kaptam volna meg.'


Szombaton vendégségben voltunk. A házigazdának előre szóltam, hogy én böjtölök, és nem fogok enni, ne csodálkozzon. És nem csodálkozott! Azt hittem, hogy majd kellemetlen lesz, de senki nem vett észre semmit. Csak az én "hú_de_nagy_jelentőséget_tulajdonítok_magamnak" érzésem tartott attól, hogy esetleg rákérdeznek, és majd magyarázni kell, de az ég világon senki nem foglalkozott azzal, hogy én eszem, vagy nem. Sokkal egyszerűbb volt így visszautasítani a bográcsgulyást, mintha csak annyit mondtam volna, hogy "nem nyers...", ami még esetleg sértheti is a házigazdát, hogy készül, és főz, de nekem nem elég jó az, amit készít. De így... teljesen rendben volt.

Vasárnap házimunkával ütöttem el az időt, és a böjtben csatlakozott hozzám a férjem! Így ma dupla adag zöldséglét készítettem, és ittuk rendületlenül. Azért ma így a hetedik napon megkérdezte az én drága párom, hogy "azért majd eszel is valamit? Teljesen elfogysz!"
Éppen ezért gondoltam, hogy lazítok egy kicsit, folytatom ugyan a sok sok bio zöldség és gyümölcslé ivást, de minden nap eszem egy kevés gyümölcsöt. Ma egy fél sárgadinnye, és pár szem földieper volt. (a dinnyét még nem kellett volna, semmi íze nem volt)

2 megjegyzés:

Nahira írta...

Sziaaa!
Gratulálok a kitartásotokhoz :), jó ötlet így együtt.
Megragadta a szemem néhány info: "előírt zöldek", vagy "tartottam magam a napi 5*1 dl-hez". Van valami könyv, vagy leírás ami alapján böjtöltök? Nagyon érdekelne. :)

Gitta írta...

Nahira, ezt olvasd el: http://www.paramedica.hu/200804/27_dietetika3/index.htm
Több könyv és leírás is foglalkozik a böjttel, és a lényeg a méregtelenítés. Csaba Dr Steinberger ajánlását követte, és 2x5 napig az előírt üveges bio leveket itta. 10 naposra terveztük, holnap lesz az utolsó nap. Én a magam részéről az első 5 nap Steinberger is volt, és friss, élő levek, de szombat óta csak saját készítésű friss leveket iszom.