2010. június 23., szerda

Mentás karalábé

Egyre jobban szeretem a mentát. Egész évben frissen hozzáférhető, hiszen lehet kapni bármelyik hipermarketben cserepes változatban. Többször ültettem már ki a kertbe, így már magától nő. Édességnél szinte mindig gondolok rá, de most a salátámba is került. Sőt, meghatározó ízt adott neki. Hamarosan más zöldségekkel is ki lesz próbálva.

Hozzávalók:
1 közepes fej karalábé
2 szelet piros kaliforniai paprika
1 kanál oliva olaj
1 kanál friss citromlé
pici só, pici bors
15-20 mentalevél

A mentás karalábé receptje nagyon egyszerű, a zöldségeket apró kockákra vágjuk, és hozzákeverjük a minél kisebbre vágott menta leveleket. Megsózzuk, kicsit megborsozzuk, és meglocsoljuk a citromlével és az olajjal.

Ez volt az egyszerű változat. A felét én is így fogyasztottam el. A másik fele, ami megmaradt vacsorára, kapott egy nagyon finom, édes szezámmagos öntetet:
1 csésze szezámmag (lehetőleg megőrölve)
1 kanál miso
1 kanál méz (lehet, hogy több volt, de tehetsz bele más édesítőszert is, stéviát pl.)
1 kanál friss citromlé
tiszta víz

Turmixgépben simára keverjük annyi vízzel, hogy egy sűrű mártás-szerű öntetet kapjunk. Ezt ráöntjük a karalábéra, és jól összekeverjük. A szósz mennyisége a teljes salátára elég, így nekem a fele megmaradt (mert csak fél salátára öntöttem)
Elfelejtettem lefotózni. Finom, krémes, kicsit édeskés volt, a karalábé és a paprika ropogós, szóval együtt mennyei.

2 megjegyzés:

Ildi írta...

Ez a recept is jól hangzik! A szósznàl a miso az fehér misot takar, ugye? (Szerintem fontos beleírni a receptbe, mert sokaknak a miso fogalma az a sötétbarna hatcho misot -ami a legelterjedtebb- jelenti, aminek ugye teljesen màs íze van.)

Gitta írta...

Ildi, igen, fehér miso. De még az is lehet, hogy ez a szósz a sötétbarna misoval is finom lenne :)