2010. július 11., vasárnap

Gyümölcstorta és kehely


Egy ismerős hatéves kislánynak készült a születésnapjára. Nagyon várta, és olyan édes volt, úgy örült! Tündi, boldog születésnapot!

Az alapja a szokásos torta alap, sokszor leírtam már (legutóbb itt ), áztatott dió és datolya keveréke a tortaformába szépen belenyomkodva. Erre jön a gyümölcsös töltelék, ami most a következőkből állt:
3 banán
5 nagy alma
5 datolyacsipet fahéj
2 sárgabarack
néhány szem ribizli (szerintem még mehet bele bármilyen gyümölcs, ami otthon van)
1 kanál psyllium husk

Kesuhab:
1 csésze kesudió
1/2 csésze víz,1/2 citrom leve
1 kanál méz
1 őszibarack

Az almákat nagylyukú reszelőn lereszeljük, a banánokat villával szétnyomkodjuk. A datolyát és a többi gyümölcsöt apró kockákra vágjuk, és hozzákeverjük a többi gyümölcshöz. Szűrőbe szedjük, hogy a nedvesség kicsöpögjön belőle. Legalább 1 órán keresztül hagyjuk a szűrőben, vagy ha sietünk, akkor kanállal "segíthetünk" gyorsítani a dolgot. Lényeg az, hogy minél tömörebb, sűrűbb legyen a masszánk. (a visszamaradt gyümölcslét meg lehet inni, nagyon finom!) A lecsöpögtetett gyümölcspéphez hozzáadjuk a psyllium husk-ot, és rásimítjuk a torta aljára. Fontos, hogy a tölteléket ne turmixoljuk, hanem hagyjuk kicsit darabosan, csak reszeljük, vágjuk a gyümölcsöket, mert így tömörebb marad, nem lesz folyós. A psyllium husk sűrít rajta egy kicsit, de egy gyümölcsturmixot ez sem képes puding-állagúvá változtatni.
Gondolj arra, hogy amikor felvágod a tortát, ennek meg kell állnia!
A kesuhabhoz a hozzávalókat simára turmixoljuk. Ezt is ráöntjük a tortára. A barackot azért tettem bele, hogy ne legyen olyan tömény kesudió íze, a barack kicsit lágyít rajta, így finomabb, gyümölcsösebb.
Gyümölcsökkel díszítjük.
Felvágott kép nincs, mert a tortát egyben vittem el Tündi születésnapjára, de a felvágásánál már nem voltam ott!

A töltelékből 2 adagot készítettem, a második adagot poharakba tettem, és menta levelekkel tálaltam a családnak. (csak később jutott eszembe, hogy egy kevés sárgarépát is reszelhettem volna bele, hmmm kis béta-karotin... !)



2 megjegyzés:

Adorján Éva írta...

mmm :)

gitta, én épp az útifűmag héjjal kísérletezem, és egészen elképedtem, milyen kevés mennyire kemény zselét csinál!! pl 1l folyadékot - mégcsak nem is turmix volt - 3 ek totál kemény zselévé varászolt. ez még csak ez első kísérlet, nekem ez túl keménynek is tűnt, ha lesz időm kicsit kotyvasztani még a konyhában, jönnek majd a bevált receptek is

Gitta írta...

Évi, én nagyon szeretem a psyllium husk-ot, éppen ezért. Ilyen sokat nem szoktam használni, de egy gyümölcstortához az 1 evőkanál már nagyon elég.
Gyümölcszselére fel!