2010. augusztus 6., péntek

Mákpuding


Detty adta az ötletet, mákpuding! Régebben ettem már, télen, aszalt sárgabarackkal készítettem, de most itt a sok friss gyümölcs!
Kicsit azért kellett próbálkozni, amíg olyan lett az íze, ami kicsit emlékeztetett gyermekkorom mákos patkóinak töltelék-ízére...

Tehát mákpuding (2 pohár):
1/2 csésze beáztatott, megszárított, majd megőrölt mák
1 banán
1 őszibarack (szerintem sárgabarackkal is jó lehet)
pár csepp citromlé (na jó, kicsit több volt)
1 dundi datolya (ha száraz, kemény datolyád van, felhasználás előtt kicsit áztasd be)
pici reszelt citromhéj
pici víz

Mindent bepakolunk a turmixgépbe, és simára turmixoljuk. Először kevés vizet használj, majd ha látod, hogy túl száraz, akkor apránként adagold a többit! Ez nem lett túl édes, de ha TE úgy szereted, tegyél még bele vagy datolyát, vagy édesítőszert.

Eheted csak úgy magában is, én jobban szeretem gyümölcsökkel.

(Igen, a mák is olajos mag, amit felhasználás előtt be kell áztatni. És mivel a kávéőrlő nem szereti a nedves mákot, ezért őrlés előtt ki kell szárítani. Ha megfőzöd, vagy megsütöd, akkor nem kell beáztatni, csak ha nyersen fogyasztod!)

Nincsenek megjegyzések: