2010. december 16., csütörtök

Ribizlis poharas krém

Közeledik a karácsony, egyre több édességet készítek.
Gasztroboszi poharas kréme ihletett meg engem is, ezt nem hagyhattam ki. Próbáljátok ki Nóráét is, és persze ezt is!
A poharas krémek azért hálásak, mert gyorsan, viszonylag nagyobb mennyiségű édességet lehet így készíteni. Nem kell egyenként pepecselni, és gyorsan, több pohárba is betölthetők.


Az ízeket pedig lehet variálni, mindig más és más gyümölccsel, más krémmel, csak a fantáziád szab határt. Ha teszel bele diót vagy mogyorót, az egésznek nem lesz "bébipapi" hangulata, mert lehet rágni is valamit.

Most ez a poharas 3 rétegű: egy csokis, egy diós-citromos és egy gyümölcsös.
Csoki réteg:
2 avokádó
2 evőkanál kakaó
6-8 darab áztatott datolya

Gyümölcs réteg:
Ribizli, szeder, málna (fagyasztott), banán, alma (friss)

Diós-citromos réteg:
20 dkg beáztatott dió
1-2 evőkanál citromlé
1-2 evőkanál méz (vagy más édesítőszer)
víz
 
A csoki réteghez minden hozzávalót turmixgéppel simára keverünk.
A diós-citromos réteget is turmixgépben készítjük, annyi vizet teszünk hozzá, hogy tejföl sűrűségű krémet kapjunk.

A poharakba egymás után kanalazzuk a krémeket, közé pedig mindig teszünk 1-1 evőkanál vegyes gyümölcsöt.

Az első pohárba szépen beleigazgattam a rétegeket, jól elszórakoztam vele egy negyed órát. Figyeltem arra, hogy ne kenjem össze a pohár szélét, és minden réteg egyforma vastag legyen.
És akkor rám szóltak: te figyelj, ha ezt így fotózod le, azt hiszik az olvasók, hogy ennek ilyennek kell lenni, és ha megcsinálják, azt fogják látni, hogy nekik nem sikerül ugyanilyenre.
És akkor csalódni fognak?
Hát lehet. Tudod mit? pakold csak bele egy pohárba a krémeket és a gyümölcsöket, úgy, ahogy jönnek, és azt fotózd le. Sokkal életszerűbb lesz, és sokkal hihetőbb, hogy ilyet bárki pikk-pakk utánozni is tud.


Hát ezért került fel ide most ez a fotó, spontán, kicsit szabálytalan, pohár széle maszatos... de benne a cucc nagyon finom!

2 megjegyzés:

Moha írta...

Na ez is kipróbálandó, a banános-avokádós-narancsos csokikrém után én mindent elhiszek neked:)

Sophia írta...

Gyönyörű lett:) Pont így tökéletes, hogy nem egyenletesek a rétegek. Nagyon csábító, muszáj lesz nekem is kipróbálnom:)