2011. február 1., kedd

Csírát a zöld turmixba!

Olyan nehéz ilyenkor zöld leveleket beszerezni a napi zöld turmixhoz!
Tavasztól őszig saját kertben szedem a zöldet. Ez így a legjobb, frissen, garantáltan vegyszermentesen.



Amióta elfagyott az utolsó spenót, azóta vagyok gondban. És ha kapok a bio piacon téli zöldet, nagyon be kell osztani, hogy jusson minden napra a következő szombatig.
Arra gondoltam (a gondolkozásban segített nekem István, aki a világ legfinomabb csíráit nevelgeti), hogy bizony a zöld turmixba a zöld leveleket fel lehet "javítani" friss, zöld csírákkal. Még a kicsit csípősebb retek csíra is megszelídül a turmixgépben, és selymes ízű remek ital lesz belőle.
Kipróbáltam hát, íme a csírás zöld turmix:

1 marék zöld levél (spenót, vagy más)
1 marék (10 dkg) friss csíra (a szálas csírák alkalmasak, lucerna, lóhere, vöröshere)
csipet retekcsíra is mehet bele
3 alma 
4 dl víz


A hozzávalókat selymes állagúra turmixoljuk. (a babcsírák nem annyira jók, a keményítő tartalmuk miatt nem keverhetők a gyümölcsökkel)



A csírákban található erő és energia, enzim-bomba érezteti hatását, egész nap friss és energikus leszel.(a zöld turmixtól egyébként is)

4 megjegyzés:

Vámosi Nóra írta...

Igen, ez szerintem is szuper ötlet. Én is mostanában teszek a turmixomba, bár sajnos én sem jutok mostanában zöld levelekhez, így most inkább csak több búzafüvet iszok, mert az van itthon. Én még a kakaós-banános turmixomba is tettem napraforgócsírát (vagy lucarnacsírát), és jó lett, nem rontotta el az ízét egyáltalán. :)

Unknown írta...

Igen, én is alkalmaztam már a csírákat turmixba, így tudtam csak szinte zöld érzést nyújtani magamnak mostanában:) de lenne egy kérdésem: ugye ti is ismeritek az élő étel az egészségért című könyvet, ahol azt mondják a gyümölcsök csak magukban még zöldekkel fogyasztva sem ajánlott!...mostanában pedig én is egyre több helyről hallom, hogy a májat is megterhel ezek együttes emésztése!most akkor mia z igaz?én szeretem a zöld turmixot, és úgy éreztem így tudok megfelelő mennyiségű zöldet fogyasztani, de tény, hogy nem mindig volt könnyű az emésztése..nektek vélemény?

Gitta írta...

Detti, a zöld turmixok tökéletesen emészthető ételek, nincs velük baj. A gyümölcsöket zöldségekkel a zöldségek keményítő-tartalma miatt nem ajánlatos együtt fogyasztani. De a zöld levelekben nincs keményítő, és ha simára van turmixolva, akkor párosítható akármivel, akár gyümölccsel is. Erről szól Victoria Boutenko könyve a Green for life! A nyers étel csodája című könyv tulajdonképpen két könyv, az egyik a Raw Family, a másik pedig ez. Olvasd el! Ebben Victoria leírja, hogy mennyi kutató munka van emögött az elmélet mögött.
Egyébként nem ez az egyetlen dolog, amiről egymásnak teljesen ellentmondó véleményeket lehet olvasni okos emberektől. Nemrég ismerkedtem meg a Kollath reggelivel, amiben MINDEN együtt szerepel, gyümölcs, gabona, olajos mag... és mégis nagyon egészségesnek mondja magát.
Vannak, akik a zöld turmixba is beletesznek még minden mást is, magokat, super porokat, maca meg még ki tudja miket, ezzel nem értek egyet. A csíra majdnem zöld, de a már pici levelek zöldek, szóval a csíra szerintem mehet.
De ezt is mindenki maga dönti el... hogy mit bír és mit szeret... Kollath reggeli vagy csak egy alma vagy zöld turmix!
puszi!

Norka írta...

Mi is imádjuk a csírákat, bár én inkább elosztom a nap többi étkezéseire. Nem tudom, milyen lennénk ezek és a zöldek+ búzafűlé nélkül, mert így is nagyon megvisel a tél. Pesten ezt nem érzékeltem ennyire:(