2011. május 27., péntek

Bodzavirág télire

Isteni illatával kényeztet bennünket a bodza! Hófehér virága gyönyörű, és aki kóstolta, az tudja, hogy az íze is milyen finom!


A sütős-főzős háziasszonyok palacsintatésztába mártva kisüthetik (a gyerekeknek én is készítek ilyet), aki pedig még nem ivott bodza italt, annak feltétlen ki kell próbálni.
Tavalyi bejegyzés: Bodzavirágos limonádé
Idén Norka ötlete alapján megpróbálom leszárítani a bodza virágát, hogy üvegbe zárva még sokáig lehessen felhasználni torták díszítésére, italokba, limonádékba. Ez egy kíméletes módja a tartósításnak, kis helyen elfér...

már az aszalógép tálcáján

A virágokat leszedtem a nagyobb szárról, a kis szárakkal együtt rátettem az aszalógép tálcájára. Tettem rá még egy hálót, hogy az aszalógép "szele" az apró kis szirmokat ne fújja ki a gépből.

Nagyon gyorsan kiszáradtak, nem kellett neki 1 óra! Betettem üvegbe, későbbi felhasználásra.



Most nézem a címet... hát az biztos, hogy télig ez nem fog megmaradni, megesszük még a nyáron!

Nincsenek megjegyzések: