2011. július 25., hétfő

Böjt után

Tegnap este jöttem haza a háromnapos böjt táborból, a Napsugár életházból. Még holnapig tart a "felépítő diéta", ami nálam egy kicsit más, mint a többieknél. Én ma még csak gyümölcsöt eszem, holnap már salátát is, olaj és olajos magok nélkül, szerdától pedig minden mehet tovább, mint böjt előtt.

Akiknek mondtam, hogy hová megyek, kicsit furcsán néztek rám. Nyár közepén? Böjt tábor? Nem vagyok normális. 

Tegnap este óta gondolkozom rajta, hogy mit is lehetne írni. Nagyon nehéz szavakat találni. Le lehetne írni a napirendet, hogy volt reggelire gyógytea, utána jóga, majd búzafűlé... Leírhatnám, hogy volt szauna, medence, masszázs, watsu (!)... Mind itt van a honlapon, fotókkal illusztrálva, de ezek még mind nem mondanak semmit ahhoz képest, amit itt meg tud élni az ember.

Hihetetlen gondoskodással vettek körül bennünket a házigazdák. Mindenkire tudtak külön figyelni, én nyers leveket kaptam, nem is akármilyeneket! (ezt le kell írnom: a második nap brokkoli levét kaptam, és feltűnően finom, édeskés volt. Kiderült, hogy magában a brokkoli olyan nagyon "durva nyers" ízű lett volna, Móni megkóstolta, és tett még hozzá almát, hogy finom is legyen. Csak úgy hozta ki, ahogy ő is megenné. :) puszi érte)

Pihenés is volt ez a három nap, teljes kikapcsolódás. Semmi nem volt kötelező, szabadon eldönthette mindenki, hogy milyen programon vesz részt, vagy felmegy a szobájába és olvas vagy alszik. Tőlem kicsit távol kerültek az itthoni feladatok, gondok... (most itt vannak megint)

Nem csak néhány kilót sikerült elengedni, hanem sok lelki terhet is, amit csak cipelünk itt évek óta... befelé fordulás, egy kis önismeret-gyakorlás, eltökéltség... most nekem sokkal jobban sikerült, mint februárban.

Az egész házat belengi az a harmónia, amire minden ember vágyik ott legbelül.A közös böjt megélése pedig megint csak fantasztikus élmény volt. Megosztottuk egymással legbelső érzéseinket, élményeinket, és micsoda jókat beszélgettünk!

A februári böjtöm alkalmával találkoztam először a WATSU fogalmával. Annyira nem szeretem a vizet, így először nem vonzott, akkor kihagytam.
De most!
Szerintem még most két nappal később is a hatása alatt vagyok... és érzem a víz simogatását és a lebegést... a szabadon áramló tudatosságot, persze az élmény ennél sokkal több volt, de azt leírni nem lehet. Most már értem, hogy februárban miért írta Erika nekem, hogy "Gitta a watsut feltétlen próbáld ki, ki ne hagyd!"
Hát most én is csak azt tudom írni mindenkinek, hogy ha van rá lehetőséged, akkor a WATSU-t ki ne hagyd, próbáld ki te is!

http://www.watsutherapy.hu/ 

1 megjegyzés:

ezisén írta...

De jó!! Örülök, tudtam hogy jó kezekben leszel ::)))