2011. augusztus 16., kedd

Nyers lecsó

Mindent lehet nyers lecsónak hívni, amiben paradicsom, paprika és hagyma van, és nincs megfőzve. Nyers lecsóból is készítettem már többfélét, egy nagyon egyszerű változatot, és egy ünnepit. Ahogy én is változom, változik az ízlésem, és már sok mindent másképp készítek el, ahogy a nyers lecsót is. Most ez a legújabb kedvenc,

Nyers lecsó


két részből áll, egy selymes szószból és ropogós zöldségekből. Különleges és frissítő vacsora lehet egy forró nyári estén kenyérrel, vagy csak úgy magában.

Hozzávalók
a szószhoz:
40 dkg paradicsom
pár szem aszalt paradicsom (ez elhagyható)
20 dkg paprika
1 fej lilahagyma
só, pirospaprika, chili

darabos részhez:
20 dkg paradicsom
30 dkg paprika (lehet vegyesen kápia paprika, csípős paprika ízlés szerin)
1 kis fej lilahagyma
pár levél petrezselyem


A szószhoz minden alapanyagot simára turmixolunk. Ízesítjük ízlés szerint sóval, pirospaprikával.

A selymes szósz

A darabos részhez a hozzávalókat kis kockákra vágjuk, és a szószhoz adjuk. Ízlés szerint vághatunk bele cukkínit is. Ha csípős paprikát is teszel bele, igazi ínyencséget kapsz....
Azt majdnem elfelejtettem leírni, hogy a darabos részt beleforgatjuk a selymes szószba, és már készen is van. 

A darabos rész
Apróra vágott petrezselyemmel, paprika, paradicsom karikákkal díszítjük.
Azonnal fogyasztható.

1 megjegyzés:

Ungvári Szilvia írta...

Szió!
Szerintem új elnevezéseket is lehet kitalálni, én a kutyulmányaimat szimplán salátának hívom, és csak a főtt változatra hasonlítóra mondom azt, hogy lecsó :-)
(vagy éppen amit utánoznék)