2013. április 30., kedd

Napi étrend április 29-30

Sokan kérdezik tőlem, hogy mit eszem reggelire, ebédre, vacsorára...
Most egy héten keresztül leírok ide mindent, hogy mit fogyasztok egész nap.
2-3 napot írok le majd 1 posztban. 
Az étkezésem kb. 90%-ban nyers (ne kérdezzétek, miért eszem grillezett padlizsánt, szeretem!)

2013. április 29 hétfő
6 óra: 2 dl tisztított víz, 1/2 citrommal
7 óra: grapefruit, alma lében 3 banán, 2 szilva és egy marék eper
délelőtt 5 dl tisztított víz, és egy marék kesudió (nass)
12 óra: turmix: eper, banán, 2 marék bio spenót, 2 evőkanál nyers hántolt kendermag (ez kb 1 liter volt)
16 óra: saláta tál: saláta, paradicsom, hagyma, grillezett padlizsán, sárgarépa, cukkíni, káposzta saláta, 1 evőkanálnyi főtt bulgur (ezt egy étkezdében ettem, külön nekem állították össze ilyenre, egyedileg, legközelebb lefotózom, olyan szép, színes)(egyébként itt pl a grillezett brokkoli teljesen nyers, ropogós, ugyanígy a grillezett sárgarépa is) 
18 óra: 1 liter almás zöld turmix, ez hígabb volt, mint a déli, könnyű, alma+spenót+petrezselyem+tisztított víz

2013 április 30 kedd
6 óra: 3 dl tisztított víz, 1/2 citrom levével
7 óra: grapefruit, alma lében 2 banán egy marék áfonya, 2 evőkanál csíráztatott, szárított lenmag (ABY)
délelőtt 6 dl tisztított víz
12 óra: 1/2 adag kókuszos narancsleves narancs darabkákkal, 1/2 adag görög saláta mandula sajttal, 4 szelet lenmagos ropogós kenyérrel, 1/2 adag epres-banános palacsinta
délután 5 dl pí víz, vegyes sós aszalványok (kóstolásképpen, egy beszélgetés közben nassoltunk)
17 óra: 1 liter epres-banános-kendermagos-spenótos sűrű turmix (a színe borzasztó volt, de az íze fantasztikus)
este még egy-két pohár citromos víz (tisztított víz)


6 megjegyzés:

Eva írta...

Hát én egy ilyen nap után éjszaka arra ébredek, hogy fáj a gyomrom az éhségtől :-(

Gitta írta...

Kedves Éva,
mennyiségeket sok helyen nem írtam, de ez egyáltalán nem kevés! és ha a kalóriát összeszámolod, az sem kevés.
Ugyanakkor tartalmazza mindazt a vitamint, ásványi anyagot, enzimet, amire szükség van.
A hagyományos főtt ételből azért eszel többet, mert abban kevés az értékes (valóban értékes) anyag, és a szervezet emiatt többet kíván belőle.
A másik dolog pedig, hogy én már 5 éve így eszem, és már megszoktam. Lehet, hogy egyik napról a másikra tényleg lehet egy kis hiányérzete az embernek... de ez is csak látszólagos. Sokan jelzik nekem, akik rendelnek tőlem ebédet, hogy arra számítottak, hogy kevés lesz, mégis jóllaktak, sőt, ebéd után sem éheztek meg estig...
Ki lehet próbálni!

Gitta írta...

És még valami: sok folyadékot kell bevinni, mert sokszor éhséget érzünk, pedig csak szomjasak vagyunk. Én naponta 2-3 liter folyadékot (víz és a turmixok) megiszok, és ez is sokat számít...

Zsuzsanna írta...

Ez jó, tudni, hogyan működik ez egész nap! Akár kétheti menűt is szívesen olvasnék így, kicsit részletezve.
(A padlizsánnak tudtommal viszonylag magas a fehérjetartalma és ezért jobb hőkezelve enni.)

Delish írta...

Kedves Gitta,

a hantolt kendermagot hol szerzed be, ha megkerdezhetem. En itthon meg nem talaltam ra, Angliabol hozatom.

Koszi, Orsi

Gitta írta...

Kedves Orsi, a BioABC-ben a Múzeum körúton lehet kapni!